vrijdag 30 mei 2014

Tutorial memobord maken

Al heel lang wil ik een leuk memobord hebben, maar ik wilde geen prikbord of magneetbord meer. Ik wilde graag een memobord hebben wat niemand anders heeft, dus moest ik er zelf een maken. Hier zal ik stap voor stap beschrijven wat ik gedaan heb, mochten jullie ook zo'n origineel memobord willen maken.

Benodigdheden:
- schilderdoek (te koop bij Xenos of Action)
- fiberfill
- stof
- nietpistool (te koop bij de bouwmarkt)
- knoopjes
- lint
- (stof)schaar
- naald en draad
- stokjes/houtjes voor op de achterkant



Knip de fiberfill op maat en niet deze vast aan de achterkant.


Knip hierna de stof op maat en niet deze ook vast op de achterkant. 


Leg de linten kruislings (of zoals jij ze wilt) en niet deze ook vast aan de achterkant. 


Ik heb hierna nog knopen op de voorkant bevestigd waar de linten elkaar kruisen. Dit geeft niet alleen een leuk effect maar zo blijven de dingen die je onder de linten steekt ook beter zitten. De knopen heb ik vast gezet net naald en draad. Aan de achterkant heb ik een stukje hout tussen het doek en de draad gedaan zodat er niet teveel kracht op het doek komt te staan. 


Het enige wat je hierna nog moet doen is een mooi plekje uitzoeken en ophangen!

1 opmerking: